fredag 8 januari 2010

Midvinterns köld är hård...


Lite lappsjuka är vi nog hela familjen, men vi försöker roa oss ändå. Kalla, långtråkiga dagar är lego bra. Medan Isaken och jag bygger Pokémonsjukhus och tar hand om sjuka Pokémon som behöver hjälp ...


... bygger pappan skithäftiga Monster trucks i egen design med tekniklegot ...


... och en och annan skitcool bil. This is my reality. Det här är vad jag har att mäta mig med och mot. Haha. Som tur är tycker Isak om att bygga lego med mig ändå :)


Vi hittar på röntgenapparater till vårt sjukhus ...


... och letar rätt på bra att ha-saker till våra sjuklingar. Som lite mat, till exempel.

Favoriten är annars "kittlaren" som Isak har hittat på. Vi har ett väldigt framåtsträvande sjukhus och Isak gillar tanken på lekterapi och skratterapi istället för traditionella piller och mixturer. Först ska patienterna vila en stund, sedan får de leka, sedan är det dags för undersökningar och sedan är det natt. Morgonen efter är det möjligtvis dags för någon slags behandling, företrädelsevis kittlingar och bus. Och sen får de mat och så får de leka igen :)

Har jag nämnt att jag är alldeles galet förtjust i min son? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...