torsdag 28 januari 2010

Pytte


Jag tvättar pyttekläder och i vardagsrummet hänger det små bebissockar på tork. Vågade inte hänga in dem i torkskåpet, det kändes som att de bara skulle blåsa omkring i vinddraget där inne :)

På något vis börjar det nu kännas som att det faktiskt ska komma ut en bebis om några veckor. Jag har ställt i ordning en liten byrå till babykläderna i sovrummet. Spjälsängen står ihopmonterad här i vardagsrummet och ska få flytta in i sovrummet på prov någon gång under dagen. Det kommer att bli trångt, men vi har tänkt ha spjälsängen som sidovagn till sängen, och då gör det ju inget. Vad glasögonormen Julia ska göra av sina glasögon, vattenglaset, ipoden och sänglektyren återstår dock att se. Imorgon har jag fått tvättid i den tvättstuga som har torktumlare, så då ska jag passa på att tvätta sängkläderna. Känns bra att tumla dem när man undviker sköljmedel, tycker sängkläder tenderar att bli lite styva när man bara hängtorkar dem.

Det känns jättefint att äntligen få ägna sig åt dessa stilla babyförberedande sysslor. Nu struntar jag i flyttstök och elände, nu ska det bli fint på de beboeliga ytorna, och extrarummet får vara ett enda stök tills vi får tillgång till förrådet. Tids nog blir det ordning där inne också. Tålamod är en dygd va?

Har verkligen lovat mig själv att ta det lugnt idag, och det ska jag sannerligen göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...