lördag 30 januari 2010

Tidspessimism

Graviditetstickern här bredvid annonserar 19 dagar kvar till beräknad födelse för det buffande lilla skrutt som ligger i min mage. Den snurrar inte lika mycket som bebisen på bilden, men sprattlar desto mer. Nu har den börjat gno sig ännu längre ner i bäckenet, så den verkar ju åtminstone veta vart den ska ut. Jag trodde faktiskt inte den kunde komma mycket längre ner utan att trilla ut av sig själv, men tydligen var det möjligt. Följdaktligen ilar det sådär härligt i ljumskarna då och då, inte ens nerverna får ju plats längre! Men förutom det där gnoendet visar den inga tecken på att vara sugen på att lämna sitt trånga, varma bo. Lite tur det, jag känner mig inte riktigt redo att bli tvåbarnsmamma ännu. Behöver någon-några veckor till för att ladda upp :)

Men 19 dagar säger den alltså. Tänk vad förvånad jag skulle bli om bebisen verkligen kom då! Bebisar brukar ju vara allt annat än punktliga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...