söndag 31 januari 2010

Söndagssnö

Snön signar idogt ner utanför fönstret. Vi myser vidare inne idag, eftersom jag känner mig alldeles för gravid för att bege mig upp i en snödriva, och maken är alldeles för förkyld för att orka mer än 5-minutersintervaller med aktivitet. Så man försöker sysselsätta sig efter bästa förmåga. Isaks älsklingslek just nu är kurragömma - vilket är oerhört tacksamt i röran här hemma. Haha. Jag är dock ingen vidare lekmamma, utan tröttnar efter bara en liten stund, så jag har försökt motivera honom till andra saker med varierande resultat. Efter det att jag bakat sviiiiiingoda vaniljbullar samt försökt åstadkomma lite skillnad i kartongrummet(tm) genom att smasha några tomma banankartonger, fick jag äntligen ro att ...

...börja skissa på en av drakarna som ska in i ramarna i Isaks rum. Jag vet inte om det är han eller jag som är i mesta drakåldern just nu, men jag tycker åtminstone att det är fantastiskt roligt att han gillar riddare, drakar och fantasyflörtande barnböcker. Jag har planer på att måla drakar som symboliserar de fyra elementen, och det här ska bli en elddrake. Det här ska bli en mycket färggrann akvarell när den är klar är det tänkt. Tyvärr vågade jag mig bara på A4-format idag, för det var så förskräckligt länge sedan jag höll i en pensel... När jag blir modigare ska jag sprätta upp de större papprena... Men det känns inte lika illa att kassera ett A4-papper i ett urgammalt akvarellblock som att kassera något högkvalitativt och snordyrt... Jag behöver uppvärmning först! :) Det är förövrigt grymt tacksamt att måla till en 4-åring som tycker att allt man gör är "åh så vackert!" :)

Dock stör jag ihjäl mig på att hallen ser ut såhär. Det är så otroligt mycket skräp och skrot som ska iväg till soptippen innan vi börjar vara ens en tillstymmelse till färdiga med det här. Idag har dock min tappre make släpat upp ett tiotal kartonger till förrådet, trots att han är både febrig och tokförkyld. Och nu sitter den älsklingen och spelar Rachet & Clank tillsammans med Isaken, så jag har fått ta mig ett långt bad, målat tå- och fingernaglar och smort in händerna med en skön salva. Jag känner mig som en ny människa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...