torsdag 14 januari 2010

Fuldag


En gång för inte alltför länge sedan var det sommar och sol och det var lättare att leva...

Jag kände mig så ful idag att jag har färgat ögonbrynen, duschat och sminkat mig, fönat och plattat håret, trots att klockan är över tre och dagen i princip ju är slut. Så nu sitter jag här alldeles nyfixad i en svart cheap monday-klänning som stramar nååågot för mycket över magen, samt svarta leggings, och dricker mikrovärmt kaffe. Jag känner mig grymt flärdful. Not. Fattar inte vad jag ska kunna hitta på för att känna mig piggare och fräschare?! Slinga håret? Läser veganrecept hos Vegologi och längtar efter att ha mycket pengar och ett välfyllt kylskåp så att jag kunde laga supergoda, kryddiga grönsaksrätter som variation till vår pågående frystömning. Men vi kan helt enkelt inte fylla på förråden just nu, vi ska ju flytta om bara några dagar. Jag får längta vidare... Men nu ska jag sluta gnälla och gå och hämta min sötaste gullunge på dagis. Puss!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...