måndag 25 januari 2010

Budgetönskelista

Istället för att sätta igång med dagens beting, sätter jag mig och drömmer runt lite på nätet. Vår begränsade ekonomi ledde mig osökt till Rustas hemsida, där jag började fönstershoppa. Vi skulle behöva en fin lösning till vår hall nämligen, i nuläget är detn klart icke-fungerande. Dessa ekonomilösningar skulle kunna fungera till vårt övriga möblemang, om man bortser från vår hallbyrå, som förmodligen ändå inte kommer att förvaras i samma hall. Vi har nämligen en ankomsthall och en inre hall, och schabraket till hallbyrå hade vi nog tänkt försöka gömma undan lite.


Hatthyllan lämnade vi i gamla lägenheten. Den köptes ursprungligen till vår lägenhet på Drottninggatan, som hade en väldigt speciell hall, och har aldrig riktigt passat in här.  En sån här enkel lösning skulle nog se riktigt trevlig ut. Rusta tar 299:- för sin modell, men ofta verkar man ju få vad man betalar för, och därför är jag alltid så tveksam till att göra mina inköp på just den affären. Ibland fyndar man något fint, men ofta är det bara s k i t...


I ett hem som bebos av småtomtar behövs även krokar i tomtehöjd. En sån här skulle väl passa fint till det övriga? 149:- på tidigare nämnda affär.


Och så kommer jag inte ifrån tanken på att ha en sittbänk i hallen. Jag letar och letar och letar på varje tänkbar affär och internetsajt, utan att hitta riktigt det jag är ute efter. En sån här variant skulle dock kunna fungera som substitut tills dess att vi blir rika nog att anlita en snickare att förverkliga min idé ;) Tror den skulle kunna bli riktigt fin med en sittdyna med något trevligt mönster på. 499:- på tidigare nämnda affär - inte en bråkdel av vad de "fina" affärerna tar för sina, men ändå rena rånet! Femhundra spänn för några plankbitar... hrrr.

Det värsta är att det är svårt att tänka på inredning utan att tänka på tapeter i hallsammanhanget. De ljust grågröna golven som jag trodde att jag skulle känna stark aversion emot, känns ganska okej än så länge, men halltapeterna är verkligen vedervärdiga. Jag förstår inte riktigt hur man tänker när man sätter blått i hallen.

Eller varför man gör ett badrum knallblått. Badrummet är riktigt eländigt faktiskt, men våra önskemål kring badrummet kan verkligen inte benämnas "budget" och får således avhandlas i ett annat blogginlägg. Nu ska jag försöka ta tag i dagens arbete! På återseende! :)

1 kommentar:

  1. Har du kollat bodens möbelaffär? där brukar dom har fina saker och inte alltid så dyrt :)


    /Lina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...