onsdag 6 januari 2010

Själafin x3

Nagellack är bra för själen. Få saker skänker mig en sån fin vardagslyx som just nagellack. Favoritfärgen just nu är en svagt pärlemorskimrande rosalila nyans från Depend som får mig att se ut som att jag faktiskt tar hand om mig själv. Som yrkesverksam får jag ju aldrig använda nagellack,så jag njuter desto mer nu när jag är ledig och faktiskt kan och får :) Lackkvalitén på just det lacket lämnar ganska mycket att önska, men jag hade så svårt att motstå dem inne på Kicks där de stod där som små godisbitar och bara kostade 25 kronor styck. Är så ovan med lack ännu att jag måste känna mig för innan jag köper något dyrare. Men nu börjar jag helt klart bli varse om att det här är en keeper. Jag gillar nagellack helt enkelt :)

Bronze-rouge är något annat som har kvalat in högt på min själafin-lista. Jag är så blek om vintrarna att en dutt med sol på kinderna gör att jag ser betydligt mer levande ut på ett litet kick. Till våren ska jag nog köpa ett mer aprikosfärgat rouge, men än så länge behöver jag den här extrafärgen innan jag beger mig ut i kylan. Brr.

Permanent ögonbrynsfärgning är nummer tre på min lista. Jag begriper inte varför jag inte färgat ögonbrynen förut, det är verkligen underbart befriande att slippa måla dem på morgonen. Nu räcker det med att släta till dem för att jag ska känna mig ok på morgonen, tidigare har de varit så ljusa att jag har varit tvungen att måla dem för att inte känna mig alldeles malplacerad i min egen kropp ;) Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...