tisdag 26 januari 2010

String

Ikväll förvånade min älskade make mig. Vi satt och funderade och resonerade om vår framtida dvd-förvaring. Tidigare hade vi dvd-skivorna uppställda i skänken, men eftersom den nu fått ett nytt liv som vitrinskåp i köket, har vi bara tryckt in dvd-skivorna i samma skänk som vi har cd-skivorna. Det är kaos där inne alltså, helt omöjligt att ha det som det är nu.

Och då säger maken, som alltid har avskytt det jag tycker är så fint från 50-talets inredning: "Nu kommer du bli förvånad, men jag tror att en stringhylla vore jättesnygg att ha där...", och pekade på väggen där jag föreslagit att vi skulle montera upp några slags konsoller. Yeyy!

Tänk vad fint det hade varit om vi hade varit rika som troll, då hade vi kunnat gå på Casa Wikström och köpa det ögonaböj. Nu får vi längta istället :) Men den som väntar på nåt gott...

2 kommentarer:

  1. Ett tips är ju att kolla blocket och tradera, för där finns många vintage-stringhyllor i varierande skick och till plånboksvänligare priser. Jag håller med om att de både är fina och att de skulle passa i ert vardagsrum. ser fram emot att komma och kika in hos er snart igen :-)

    SvaraRadera
  2. Ida:
    Jo, vi håller koll på Blocket förstås :) Man har ju inte så mycket val när man inte ÄR rik som ett troll. Undrar om man uppskattar sina pengar när man är såpass tät att man kan gå och handla precis det man vill ha bara sådär? Jag säger som Skalman: Det var en intressant tanke, det ska jag nog tänka på idag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...